Quizlet alkalmazása

A Nuovo Progetto Italiano A1-A2 tankönyv 3. leckéjéhez.

Ezt a tesztet 9. osztályos tanulók számára készítettem. A Nuovo Progetto Italiano A1-A2 tankönyv 3. leckéjéhez kapcsolódóan. E fejezetben a téma a komunikáció, a komunikációs eszközök használata. A tesztet otthoni gyakorlásra szánom, hogy a soron következő szódolgozatra a diákok megfelelően fel tudjanak készülni.

https://quizlet.com/199954332/test

Google Drive

Google drive alkalmazása nagyon hasznos lehet a tanítás során. Az alkalmazás segítségével tudok megosztani diákjaimmal segédanyagokat, dokumentumokat, jegyzeteket, fotókat. Nagyon jó, hogy interaktív is lehet, így bárki, akinek a hozzáférését engedélyeztem, szerkesztheti, megjegyzéseket fűzhet hozzá, feltölthet rá saját anyagokat, így ezek a tartalmak közkincsé válhatnak.

Akkor is hasznos lehet, ha a tanulók például kiselőadást készítenek, egy táblázat létrehozásával könnyen tudunk időpontokat egyeztetni, hogy ki mikor, milyen témával kerüljön sorra. Mindenki be tudja magát írni, a neki megfelelő időpontra, témára.

A Google drive használatával az egyetemi tanulmányaim során ismerkedtem meg, nagyon hasznosnak bizonyult az információcsere terén. Google drive létrehozásával pedig, most ismerkedem.

Tanításról és fejlesztésről

Olaszul tudni tényleg jó. Bár a diákok „csak” második idegen nyelvként tanulják az olaszt, mégis nagyon sokat adhat számukra az olasz nyelv ismerete, sokat tehet hozzá az életükhöz.

A nyelvtanításon túl, fontos számomra, hogy a majdani diákjaim képességeit minnél jobban kibontakoztassam és személyiségüket fejlesszem. Szerintem erre az olaszóra jó alkalom lesz, mivel az olasz nem kötelezően érettségitárgy, így nem szükséges túlzottan erőszakoskodni a tananyaggal, nagyobb teret engedhetünk a személyiség megnyilvánulásának.

A nyelvtanuláskor pedig a legfontosabb, hogy a diákok merjenek megszólalni idegen nyelven, kezdetben mindegy, hogy jól vagy rosszul, csak ne habozzanak beszélni, ez számomra az elsődleges. Az olasztanulás legfőbb szépsége, ha feszengés, görcsölés nélkül mernek megnyilvánulni, gondolataiknak szabad teret engedni.

Majdani tanárként azt gondolom, hogy bár lehetnek pozitív oldalai a versenyeztetésnek, és annak, hogy a diákokat ösztönözzük arra, hogy részt vegyenek nyelvi versenyeken, számomra nem ez lesz a legfontosabb. Sokkal inkább, hogy élvezzék az olasz nyelv szépségeit és az olaszóra pozitív tapasztalataiból erőforrást tudjanak kovácsolni, az élet más területeire nézve.

Az értékeléssel kapcsolatban azt gondolom, hogy nem az üres dicsért, illetve a lealacsonyító szidás, a büntetés a legjobb módszer, hanem a pozitív megerősítés, tehát azt megerősíteni, amit a diák jól csinál, szerintem ez a módszer csodákat tehet. A diákoknak szárnyakat adhat, ha pozitív visszajelzést kapnak arra nézve, amit tényleg ügyesen csináltak, ezt tudják leginkább beépíteni majd az önértékelésükbe, melynek fejlesztése nagyon fontos szempont.

A tanári diploma megszerzése után, TSMT és HRG terapeutának is készülök, mivel különösen fontos számomra a képességfejlesztés.

Az idegrendszeri éretlenség számos baj forrása lehet, ennek okán is alakulhatnak ki a mozgáskoordináció problémái, figyelem- és viselkedészavar, téri tájékozódás, beszédfejlődés zavarai. Fontos, hogy amint a tüneteket észlelik, észlelem, a gyerekek részesüljenek a megfelelő mozgásterápiákban, mely fejleszti az idegrendszerüket és a két agyféltek között kapcsolatokat, így kinyílhat számukra a világ.

Ezen mozgásterápiák, számomra eszközt jelentenek majd a problémákkal küzdő gyermekek segítése, fejlesztése során. A mozgásterápiákat legjobb, minnél korábban elkezdeni, ez első jelek észlelésekor, lehetőleg már csecsemő korban, de később is bőven van még mit tenni.

Bemutatkozás

Veron vagyok. 2009-ben végeztem az ELTÉ-n olasz nyelv és irodalom, majd kínai szakon. A diplomázás után először egy call centerben helyezkedtem el, olasz nyelvű telefonos technikai segítséget nyújtó munkatársként, majd egy kínai cégnél dolgoztam kínai tolmácsként és asszisztensként. Ezen munkák nem igazán elégítettek ki, a pénzkeresésen kívül és a tapasztalatszerzésen túl, nem sokat tettek hozzá az életemhez.

Időközben született két gyermekem. Az idősebb gyermekem fejlődése során problémák jelentkeztek, ennek kapcsán ismerkedtem meg a különböző mozgásterápiákkal, mint a TSMT, HRG és a szenzomotoros tréning. Időközben rájöttem, hogy a jövőben gyermekek fejlesztésével és tornáztatásával és tanításával szeretnék foglalkozni. Ezen tevékenységek gyakorlásához pedagógusi végzettség is szükséges. Így jelentkeztem 2016-ban három féléves olasztanár szakra, melynek jelenleg hallgatója vagyok.

A blogot a „Modern eszközök a pedagógiában” című tantárgy keretein belül hoztam létre, annak érdekében, hogy a házi feladataimat meg tudjam osztani és talán mások számára is hasznos információval tudjak szolgálni.

eBeam

eBeam bemutató videók

eBeam bemutató videó:
https://www.youtube.com/watch?v=0u_JyozsyZs

eBeam az oktatásban:
https://www.youtube.com/watch?v=DmixR-ncE5s