Tanításról és fejlesztésről

Olaszul tudni tényleg jó. Bár a diákok „csak” második idegen nyelvként tanulják az olaszt, mégis nagyon sokat adhat számukra az olasz nyelv ismerete, sokat tehet hozzá az életükhöz.

A nyelvtanításon túl, fontos számomra, hogy a majdani diákjaim képességeit minnél jobban kibontakoztassam és személyiségüket fejlesszem. Szerintem erre az olaszóra jó alkalom lesz, mivel az olasz nem kötelezően érettségitárgy, így nem szükséges túlzottan erőszakoskodni a tananyaggal, nagyobb teret engedhetünk a személyiség megnyilvánulásának.

A nyelvtanuláskor pedig a legfontosabb, hogy a diákok merjenek megszólalni idegen nyelven, kezdetben mindegy, hogy jól vagy rosszul, csak ne habozzanak beszélni, ez számomra az elsődleges. Az olasztanulás legfőbb szépsége, ha feszengés, görcsölés nélkül mernek megnyilvánulni, gondolataiknak szabad teret engedni.

Majdani tanárként azt gondolom, hogy bár lehetnek pozitív oldalai a versenyeztetésnek, és annak, hogy a diákokat ösztönözzük arra, hogy részt vegyenek nyelvi versenyeken, számomra nem ez lesz a legfontosabb. Sokkal inkább, hogy élvezzék az olasz nyelv szépségeit és az olaszóra pozitív tapasztalataiból erőforrást tudjanak kovácsolni, az élet más területeire nézve.

Az értékeléssel kapcsolatban azt gondolom, hogy nem az üres dicsért, illetve a lealacsonyító szidás, a büntetés a legjobb módszer, hanem a pozitív megerősítés, tehát azt megerősíteni, amit a diák jól csinál, szerintem ez a módszer csodákat tehet. A diákoknak szárnyakat adhat, ha pozitív visszajelzést kapnak arra nézve, amit tényleg ügyesen csináltak, ezt tudják leginkább beépíteni majd az önértékelésükbe, melynek fejlesztése nagyon fontos szempont.

A tanári diploma megszerzése után, TSMT és HRG terapeutának is készülök, mivel különösen fontos számomra a képességfejlesztés.

Az idegrendszeri éretlenség számos baj forrása lehet, ennek okán is alakulhatnak ki a mozgáskoordináció problémái, figyelem- és viselkedészavar, téri tájékozódás, beszédfejlődés zavarai. Fontos, hogy amint a tüneteket észlelik, észlelem, a gyerekek részesüljenek a megfelelő mozgásterápiákban, mely fejleszti az idegrendszerüket és a két agyféltek között kapcsolatokat, így kinyílhat számukra a világ.

Ezen mozgásterápiák, számomra eszközt jelentenek majd a problémákkal küzdő gyermekek segítése, fejlesztése során. A mozgásterápiákat legjobb, minnél korábban elkezdeni, ez első jelek észlelésekor, lehetőleg már csecsemő korban, de később is bőven van még mit tenni.

Ajánló
Kommentek
  1. Én